Alla inlägg under mars 2008

Av Ingela - 26 mars 2008 14:21

Nu kommer ni få höra något bauta-bra. Jga tycker en dagbok är bland det bästa som finns. Blogg och dagbok är inte samma sak måste jag säga. På en blogg skriver man om ens vardag som alla i hela världen kan läsa om de vill, men en dagbok är speciell eftersom det bara är du (förhoppingsvis) som skriver in den. Man kan skica vad som helst. Både under ens glada och sorliga stunder. Sedan ser man tillbaka på hur man tyckte och tänkte då.

   Jag skriver dagbok och det är inget att skämmas över. Bågge könen kan skriva det. 

Jag måste erkänna att det mesta som står är bara vad jag har gjort under dagarna, men det finns guldklimpar då och då. Och det e dom som man blir glad över att man har skrivit ned för man hade glömt bort det, även om det bara var för ett år sedan.

  

Det kan kännas trögt att komma igång, men när man väl satt gång så flyter det på. Ibland så kan man tom få dåligt samvete för att man inte skrivit på ett tag. Dagboken blir som en nära vän som inte sprider rykten eller skvallrar. Den finns alltid där för dig ;) Och när den tar slut, så får man tyvärr börja på en ny. Men man har fortfarande olika relation till alla sina olika dagböcker eftersom man är i olika stadier i livet. I en bok är man på ett visst sätt och i nästa har man ändrats. Man ser en förändning. 


Sen sak man inte läsa igenom sina gamla böcker för ofta så att man kan dem utantill. Det känns lite knasigt.


Det känns lite weird att skriva om detta men jag rekommenderar er att göra detta. Ta en helt naturell eller en motivrik skrivbok och börja skriv. Jag garanterar er att det kommer att fungera bra.


Det var allt för mig. Bye leverpasej! 


Av Ingela - 17 mars 2008 20:05

  Ibland kan man känna att man inte kan koppla av någon gång. Man hinner inte osv. Man känner sig inte lugn.

   Jag har ett ganska bra tips angående. Det finns en stund varje dag som alla har som man inte alltid tänker på. En stund då man inte gör mycket vettigt. Vet du vad jag syftar på!? Jo...när man sitter på toaletten. Jag tror att alla någon gång under dagen går på toa.


När man då sitter där på toalettstolen, då får man passa på att lite kanske lite längre än man egentligen behöver. Man stänger ute verkligheten och man är för sig själv. Fast det är inte det smartaste om man har en 1 mil lång kö att sitta där på wc:n och låta alla nödiga få vänta.

   Jag tycker att man ska ta denna vara på denna dyrbara stund. Man kan göra vad som helst där inne och ingen ser ;)


Av Ingela - 11 mars 2008 09:41

Jag vet inte vad jag ska skriva egentligen. Min helg har varit fullt upp. Jag kanske kan skrva om den lite kort.

Jag är en sådan person som inte brukar ha något att göra och när något händer, så händer allt på en gång.


I fredags var jag i Gävle och såg på Kent. De som inte tycker om dem; synd för er. Jag tycker de är bra och de tycker många, många fler. Det är bra att alla inte har samma musiksmak. Uppe i Gävle heldog bilen och de var lite strul.


I lördags var jag i örebro och spelade en pjäs som heter "Den solen bär med sig". 2 Föreställningar. Den handlar om olika djur som är oliak varandra, men som blir vänner. Den handlar om familj och kärlek som bränns i pälsen. Med mycket mera. 

Vi kommer till Stockholm och spelar den också. Om du vill komma får du jättegärna göra det. 29 Mars, helt gratis, garanterat skrattkittlande. Vart? Gubbängens kapell. Om du vill ha adress; kontakta mig på något sätt. Kan du inte den 29:de, kom den 12 April då till västerhaninge kapell. Adress? Fråga mig.

Det var roligt att spela upp. Det känns skönt att få stå på scen och allas blickar mot mig ;)


Söndag till måndag var jag och mamsen på Viking line kryssning. En trevlig tur. Inget stress och bara hon och jag. Om ni kan, så ta gärna tid för era föräldrar. De ger mer än vad vi tror.


Tjing pling!!

Av Ingela - 3 mars 2008 09:29

Visa att du är glad när du e det. Man går runt på stan t.ex oxh man ser inte många som ler. Jag tror att i alla fall hälften av alla som jag ser är lyckliga, men de väljer att inte visa det. Kanske är det en modegrej att vara lite nedstämd.   

    Ibland kan det kännas som om man inte kan kontrollera sig själv. Jag tror att det bara är en inbillning. Du är den enda som bestämmer över dig själv. Ingen annan kan styra över dig.


När man ser någon le är det svårt att inte göra detsamma. Det sprids så snabbt. Det ger en glädje och solsken till människor som inte ens visste behövde det just då. 



Ovido - Quiz & Flashcards