Direktlänk till inlägg 1 september 2009

Gråt för allt det ledsna och glada!

Av Ingela - 1 september 2009 13:54

Vissa kvällar då jag ska sova börjar jag storgråta. Med vissa kvällar menar jag ca 1-2 ggr varannan månad.

Jag ligger i sängen och ska sova. (Jag måste påpeka att det alltid är när jag ska sova eller är ensam hemma. Ingen ser att mig när jag gör detta) Sen kommer tankar. Kan vara tråkiga saker som hänt under dagen, händelser som har fått mig att inse hur lycklig lottad jag är, händelser där jag inser vad jag saknar i mitt liv, lyckliga minnen från tidigare år och månader. Vad som helst.


Det börjar med en tår och sen fortsätter det bara att flöda. Det blir så att jag släpper ut all gråt som jag har samlat på mig under ett tag. Det är skönt och befriande. Det pratas jämt om att det är okej att gråta. Jag instämmer verkligen. Man ser saker på sin spets och efteråt inser man att dessa tankar jag har inte behöver vara så jobbiga som kah tänkt mig. Eller så ägnar jag tid till att tänka på hur bra jag har. Att gråta gör livet efter mer trevligt. Testa du me!


Jag inser att detta ämne inte är det allra trevligaste att prata om, men ändå nödvändigt. När jag väl får en sådan gråtattack, så är det såklart inte en sak jag slipper mina tårar över, utan mer 100 olika saker på en gång.

Det känns alltid lättare att gå vidare med livet när man har ägnat sig tid att sörja över tåkigheter. Och man blir på gladare humör när man har ägnat tid åt att vara så tacksam att man känner sig helt handligsförlamad. Man vill så mycket mer. 


Sorry om det blev lite sjukt, men det är så livet är antar jag. Oberäkneligt, precis som vi människor är.



     O   O

    I_____I        

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela - 3 december 2009 14:05

Hoppsan! Jag visste inte att jag kunde få en sådan känsla. Skratta inte, men jag var på Facebook och kikade runt lite, som är dagens ungdomars tidsfördriv nu för tiden. Då jag läste en kommentar som en tjej hade skrivit till en väldigt trevlig...

Av Ingela - 12 november 2009 13:37

Igår gick jag förbi en kvinna som stod och sålde Situation Stockholm. Jag måste erkänna att jag aldrig köpt en sådan förrut, fråga inte varför :P Men när jag gick förbi henne kände jag att jag borde köpa en. För en gångs skull hade jag kontanter, b...

Av Ingela - 11 november 2009 13:39

Här sitter jag framför datorn och magen kurrar i ett. Hoppas att de omkring mig inte hör. Eller de hör såkert, men rör ingen min för att jag ska tro att de är döva   Jag har sökt sommarjobb redan nu!!! Eller för flera veckor sen i o f sig, men s...

Av Ingela - 7 oktober 2009 22:05

Jag är en sådan person som är tyst av mig. Jag vågar och orkar inte alltid att säga vad jag tycker. Men jag måste bli bättre på det.   Igår satt jag på tunnelbanan i lugn och ro, sen kommer 5 ungdomskillar in och sätter sig nära mig. Jag kollade ...

Av Ingela - 25 september 2009 10:13

Hej alla ni som e där ute i världen! Jag kom på igår att jag måste börja le eller i alla fall halvle när jag går. När jag går (till tunnelbanan, till affären, vart som helst) ser jag helt förstörd ut tror jag (jag har ingen spegel framför mig). ...

Ovido - Quiz & Flashcards