Direktlänk till inlägg 17 mars 2009

Music is the life!!

Av Ingela - 17 mars 2009 18:59

Musik kan vara helt underbart!!! DU ANAR INTE!


Melodi som går upp och ned. Stämmmor som ger rysningar i kroppen. Ackord som är magiska. Röster som får ens hjärta att smälta. Improvisation som är spontan och blir super. Är det någon som håller med mig?


Sätt på en riktigt bra låt och bara lyssna! Vad gör att du tycker om just denna låt så mycket? Analysera lite. 


Musik kan låta illa, medan den i de flesta fall är fantastisk! Det är detsamma med det mesta i och för sig.  


Vill du ha låttips på BRA låtar som man bara ryser till och ler varje gång man hör dem!?


  • Kanon - Pachabel (eller hur det nu stavas!?) 
  • Keep on running - Steve Winwood
  • Love child - The Supremes
  • I hear Symphony- The Supremes
  • Mälarökyrka - Lenne Broberg
  • Out of my head - Fastball
  • Smile - Charles Chaplin (Sjunger inte men har skrivit den. typ tusen olika artister sjunger den)
  • Stad i ljus - Tommy Körberg
  • Anthem - Tommy Körberg
  • Ingela - Robert Broberg  :D
  • Fields of gold - Eva Cassidy
  • Clownen Claude - Jumper
  • Morning has broken - Cat Stevens
  • Slipping through my fingers - Abba

                      m.m Jag tänker inte ge er några fler låtar.

Inte hela låtarna är exellenta, men den del av låten är superb.


Tjing pling!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela - 3 december 2009 14:05

Hoppsan! Jag visste inte att jag kunde få en sådan känsla. Skratta inte, men jag var på Facebook och kikade runt lite, som är dagens ungdomars tidsfördriv nu för tiden. Då jag läste en kommentar som en tjej hade skrivit till en väldigt trevlig...

Av Ingela - 12 november 2009 13:37

Igår gick jag förbi en kvinna som stod och sålde Situation Stockholm. Jag måste erkänna att jag aldrig köpt en sådan förrut, fråga inte varför :P Men när jag gick förbi henne kände jag att jag borde köpa en. För en gångs skull hade jag kontanter, b...

Av Ingela - 11 november 2009 13:39

Här sitter jag framför datorn och magen kurrar i ett. Hoppas att de omkring mig inte hör. Eller de hör såkert, men rör ingen min för att jag ska tro att de är döva   Jag har sökt sommarjobb redan nu!!! Eller för flera veckor sen i o f sig, men s...

Av Ingela - 7 oktober 2009 22:05

Jag är en sådan person som är tyst av mig. Jag vågar och orkar inte alltid att säga vad jag tycker. Men jag måste bli bättre på det.   Igår satt jag på tunnelbanan i lugn och ro, sen kommer 5 ungdomskillar in och sätter sig nära mig. Jag kollade ...

Av Ingela - 25 september 2009 10:13

Hej alla ni som e där ute i världen! Jag kom på igår att jag måste börja le eller i alla fall halvle när jag går. När jag går (till tunnelbanan, till affären, vart som helst) ser jag helt förstörd ut tror jag (jag har ingen spegel framför mig). ...

Ovido - Quiz & Flashcards