Alla inlägg under oktober 2008

Av Ingela - 27 oktober 2008 18:34

Tycker ni att jag är världens bästa bloggskrivare?

Man bör bara skriva när man har något att skriva. Men hur är de om det händer en massa saker, fast man kommer inte till datorn och skriver ned det? Då är man nog mer dålig än bra.


Nu kommer hösten! Då är det lätt att deppa ihoop och tycka att livet är pest. Men är verklgen livet sämst? Händer det inget roligt i ditt liv? Mitt liv är inte det mest fantastiska, men varje dag finner jag guldklimpar som skiner upp min dag.  T.ex.

  • Vi gjorde vår redovisning idag i skolan. Det borde man få ett "bra gjort" av sig själv. Nu har man det överstökat!
  • Tunnelbanan kommer precis när man kommer
  • Man får mer lön än man trodde
  • Man får ett sms där det står något trevligt på
  • Man får tillfälle att visa andra kärlek och stötta andra. plötsligt blir ens krämpor mindre än de var innan när man har lyssnat på andras problem och man bli tacksam för att jag inte har de problemen.

osv.


Försök att hitta och finna de gosa ting som händer i vardagen som lyser upp i höstmörkret. Det finns ingen dag som går förbi utan att något bra har hänt...

Ovido - Quiz & Flashcards