Alla inlägg under juli 2008

Av Ingela - 14 juli 2008 17:05

Jag har fått lära mig nu att för att göra en blogg populär (vilket inte är mitt största mål i livet) bör man skriva flera gånger per dag. Då blir man intresserad och kommer tillbaka till samma blogg om och om igen. Om det uppdateras ofta har man kanske alltid något nytt att läsa om.

Man lär sig något nytt varje dag, vare sig man tror det eller ej.





Av Ingela - 11 juli 2008 10:30

Tjaba tjena hallå!

Ibland har det kanske hänt (tror att detta har hänt de flesta människor på jorden) att man har sagt något som man sen har ångrat att man sagt eller tänkt. När man är t.ex arg säger man saker som man egentligen menar, fast någonstans inuti en måste man ändå ha dom känslorna man säger. Ojsch...det låter deep...jag är inte bra på att förklara när det blir djupt. Jag fövirrar inkl. mig själv så jag tänker inte gå dit.


Jag vill bara säga att man får vara försiktig med sina ord. De kan såra även om man själv inte tror det. De orden kan tom följa med din kompis i detta fall genom flera år och vid tillfället det sas tog inte vännen illa upp men orden finns där. Finns där ett bra tag efteråt också.


Om man ska ta upp en händelse ur mitt liv. Nu ska man inte tycka "stackars dig" åt mig för jag tror att detta händer många när de går i skolan eller på något anat ställe.

   När jag gick i grundskolan hade jag en kille i min klass vars namn jag inte tänker skriva och han retades lite med mig då och då.

Jag måste tillägga att jag var feg och blyg när jag gick i grundskolan (inte för att jag är så tuffare nu då....men ialla fall).

    När nu denna pojke, som han var då, gick förbi mig eller var i närheten sa han till mig: "Va ful du är!" Jag hade aldrig något smart att säga tillbaka så det blev alltid samma mening tillbaka. Varje gång. "Tack detsamma!" 


Jag tror inte att han är en elak person, men dessa ord har jag inte glömt bort. Även om det är för...ska se nu...8-10 år sedan.

    Mitt liv har inte kretsat runt dessa ord och jag bryr mig inte så mycket om det. Om han tyckte jag var ful, så visst, det är vad han tyckte. Han var bara ärlig. Det som är så lustigt är att jag fortfarande kommer ihåg på vilket sätt han sa det, hans min och nästan hur hans röst låter.


Till att avsluta så vill jag bara säga att tänk på vad du säger. Även om du inte skulle ta illa upp om du fick höra de orden, behöver det inte betyda att den du pratar med inte blir lite sårad av det den hör.

Och du som får höra elaka ord; tror inte på allt som du hör säga. Sortera ut det du tror på och glöm bort det du inte vill hålla kvar...


Ovido - Quiz & Flashcards