Alla inlägg under januari 2009

Av Ingela - 12 januari 2009 14:34

Jag måste bara säga att jag tycker att mitt liv är spännande, men när jag jämför med alla andra runt omkring mig, känner jag mig dålig.

"Gör inte jag något roligt? De har alltid så roligt, varför händer inte det mig?"

Men grejen är att mitt liv är precis som vems annan som helst. Jag är nog bara svartsjuk. Okej...min vardag består inte alltid av äventyr, men inget att klaga på.


Ibland känner jag att jag slösar bort mitt liv på ingenting. Men jag tror inte att jag gör de, hela tiden...


Vissa i min omkerts pluggar precis som jag, men de bor inte hemma. Det verkar så mycket roligare än att bo hemma med mamsen. Sen vet jag att det koster en hel del, men då kan man ha vem man vill, när man vill hemma hos sig. 


Livet är orättvist, men jag har previligeriet att få ha ett hem.

Jag har någonstans att bo.

Mina pengar går inte endast åt hyra, utan de räcker till mer saker än så.

Jag har ett jobb, det är inte alla som har det. 

Jag behöver inte köpa alla min mat själv.

Jag har vänner som bryr sig om mig och tycker om dem.

Massor med bra saker händer mig.

Förlåt om det låter fel, men när jag ser mig i spelgeln ibland tycker jag att jag ser vacker ut (fast för det mesta är man bara nöjd, men PLÖTSLIGT HÄNDER DET!) 

Varje dag händer någon spännande.


Jag kom på värsta idén..... jag kanske borde byta ämne lite på denna blogg. Jag kanske skulle kunna skriva om alla roliga och spännade saker som händer mig varje dag. Då blir jsg själv uppbyggd och såfår man tänka vad som har hänt varje dag som är extra spännande.

Jag får se om jag haar på detta ämne eller inte. Jag skulle ändå inte kunna skriva varje dag....


Kommer du ihåg att jag har skaffat mig en bok där jag varje dag skriver vad jag är glad och tacksam för!? Alla dagar är uppskrivna än så länge. Det är inte så svårt. Bara några rader. 


Hmmm..jag har fått en hel del att tänka på... 




Av Ingela - 2 januari 2009 01:24

Halloj! Jag e inte hemma i Sverige, darav de konstiga orden.


Ny e det et nytt ar. Alltsa nya tag och framsteg.

For typ forsta gangen i mitt liv har jag tva fornuftiga nyarsloften. Det forsta e att tala tydligare. Jag pratar ofta for snabbt och svaljer orden m.m.m (med mycket mera) Sa det e ett av malen. Den andra e att jag ska skriva i en bok 1 ggr varje dag dar jag skriver vad jag e tacksam for. + en liten forklaring til varfor jag kom pa just den saken den dagen. Formodligen kommer man att komma pa saker som man e tacksam for under dagens aktivitet.


Jag e inte den som brukar ha malsattningar osv. Men nu tyckte jag att det verkade ett bra tillfalle. Sa ett litet forslag fran mig till dig. Om du har mojlighet, satt upp nagot nyarlofte eller liknande under detta ar.



Ovido - Quiz & Flashcards