Alla inlägg under december 2008

Av Ingela - 16 december 2008 14:40

Är jag bra eller är jag bra!?

Det har gått ett antal veckor och månader sedan jag ens loggade in på denna blogg. Inte för att jag inte har något at skriva, utan helt enkelt att varje gång jag är inne på nätet, så glömmer min kära hjärna bort att jag ska hit. Annat lockar mer...


Snart är det jul...någon som vet varför vi firar jul? Jag tror att om vi skulle skippa alla julklappar och tomte och lucia och fyrverkerier och julbord och allt annat som hör julen till, skulle tyvärr nog inte många fira jul här i Sverige.

  Varför firar vi advent? Inte för att räkna ner till när julklapparna kommer i alla fall. Advent betyder väntan. Vilken väntan kan man undra sig? Väntan på Kristi födelse.

   Jag studerar som sagt till lärare och var nu på 5 veckors praktik på en skolan (tänker inte säga vilken) och där pratade de minsann om advent och förklarar varför julen finns. Hur många skolor gör det idag? Jag vet nu 1st. Hipp hipp hurra för dem :)


Ha en bra jul. Jag sticker till värmen i morgon bitti. Florida, here I come! Och ni får stanna kvar i kylan och frysa..... 



Ovido - Quiz & Flashcards